En aquest fislet es simula el comportament de la llum quan es reflexa per miralls esfèrics i/o es refracta en creuar lents primes de característiques variables. En tots els casos es treballa en el marc de l'aproximació paraxial.
Per fer aparèixer sobre el pannell negre (canvas) un mirall o una
lent només cal fer clic a Mirror o Lens i seguidament tornar a fer
clic sobre el canvas. Per defecte t'apareixerà un mirall còncau
o una lent convergent. La línia central és l'eix òptic.
El punts blancs que hi ha sobre l'eix òptic, indiquen una distància
que és en el cas dels miralls, R/2, essent R el valor absolut del radi
de curvatura del mirall. En el cas de les lents és el valor absolut
de la distància focal.
La curvatura i per tant la focal del mirall i/o de la lent es pot variar situant
el ratolí sobre el punt blanc i arrossegant-lo al llarg de l'eix. Desplaçant
el punt blanc d'un costat a un altre del mirall i/o de la lent, canviarà
el mirall de còncau a convex o viceversa, i si és un a lent
de convergent a divergent.
En qualsevol moment el mirall i/o la lent es pot canviar de posició
arrosegant-lo amb el ratolí.
La llum pot provenir de tres tipus de fonts: