La Física del LHC
Orientacions per al professorat
Temporització
- Tot i que cada secció es pot resoldre independentment, la total
comprensió d'alguns conceptes pot requerir haver estudiat els anteriors,
de manera que el recurs es presenta de manera seqüencial.
Alumnes als quals s’adreça l’experiència
- El conjunt dels conceptes està orientat a alumnes de segon de batxillerat
pel sol fet que ja han vist molts dels conceptes o poden entendre els nous
més ràpidament. A causa de la varietat de problemes, alguns
es poden dirigir a alumnat de primer de batxillerat, d'acord amb el criteri
del professor.
Metodologia
- La metodologia que cal seguir ha d'estar orientada a una primera introducció
teòrica dels conceptes, seguida d'alguna aplicació a tall d'exemple
i, finalment, a la resolució, per part de l'alumnat, dels problemes
que es plantegen. És interessant comparar els resultats numèrics
dels exemples i problemes amb d'altres que estan més a l'abast de la
ment humana, de manera que la visualització sigui més completa.
Orientacions tècniques
- La física d'acceleradors així com la física de partícules,
s'entenen molt millor amb recursos animats, que són recomanables d'alternar
amb les explicacions purament teòriques. En tot moment l'alumne ha
de veure que al darrere de tots aquests conceptes hi ha un grup de persones,
com ells, que hi treballen cada dia.
Autor
d'aquesta pągina: Hèctor Garcia Morales,
graduat en Física per la Universitat de Barcelona el 2010.
Aquesta
obra estą subjecta a una
Llicčncia
de Creative Commons