Guia per al professoratAquí s'exposa com s'ha plantejat l'estudi del moviment rectilini uniforme (MRU) amb un simulador i el procés d'elaboració dels informes utilitzant recursos TIC. A la primera figura, podeu veure la simulació d'Interactive Physics que s'ha utilitzat. Podeu descarregar-la amb l'arxiu 5_velocitat_constant_R.IP . En la dotació als IES de Catalunya de les aules de noves tecnologies per a les ciències, que els darrers cursos ha dut a terme el Departament d'Educació, es va incloure una llicència de l'Interactive Physics, de manera que el professorat el pot tenir disponible per al treball educatiu amb l'alumnat en qualsevol dels ordinadors del centre. Seqüència formativa1. Presentació de l'activitat amb la pissarra
digital interactiva (PDI) |
2. Treballs per parelles amb els ordinadors 3. Treure conclusions de les observacions realitzades 4. Informe de la pràctica amb el Google-Docs
per compartir-lo amb el professorat . Per arribar a fer tot això, abans caldrà que l'alumnat (i el professorat!) aprengui a obrir un compte a Google i a treballar-hi i compartir-hi documents. Mireu, pel que fa a aquest tema, l'adreça http://www.google.com/support/ . Finalment, el professorat pot fer públics tots els informes acabats a la resta de l'alumnat. Per fer-ho, el professorat pot obrir un bloc utilitzant el mateix compte de Google. La informació la trobareu a http://help.blogger.com/?hl=ca En cas que sigui necessari, els alumnes poden mirar els informes d'altres companys que s'hagin publicat al bloc, a més de les orientacions per fer els informes que trobaran al calendari del curs (també publicat al bloc). Vegeu la figura 4 i la informació relativa a com utilitzar els calendaris de Google-Calendar a l'adreçahttp://www.google.com/support/calendar/?hl=ca. Finalment, i perquè pugueu veure un exemple real, aquí trobareu el bloc que he utilitzat amb el meu alumnat. |
5. Correccions de l'informe proposades pel professor (treball individual)
Amb l'alumnat vam acordar que a Google-Docs jo escriuria sempre amb color blau
i marcaria les faltes d'ortografia amb groc. Els alumnes han d'anar incorporant
aquestes correccions al seu informe final.
6. Resolució de problemes aplicant les fórmules (treball individual i en grup gran)
Aquí teniu l'enllaç al fitxer que us pot servir d'exemple:problemes_mru.pdf.
Autor d'aquesta pàgina: Josué Barcia, professor de matemàtiques i ciències naturals a l'IES Júlia Minguell. Badalona.
Aquesta
obra està subjecta a una
Llicència
de Creative Commons