Guia per al professoratAquí s'exposa com s'ha plantejat l'estudi del
moviment rectilini uniforme (MRU) amb un simulador i el procés
d'elaboració dels informes utilitzant recursos TIC. A la primera
figura, podeu veure la simulació d'Interactive Physics Seqüència formativa1. Presentació de l'activitat amb la pissarra
digital interactiva (PDI) |
![]() |
![]() |
2. Treballs per parelles amb els ordinadors 3. Treure conclusions de les observacions realitzades 4. Informe de la pràctica amb el Google-Docs
per compartir-lo amb el professorat . Per arribar a fer tot això, abans caldrà
que l'alumnat (i el professorat!) aprengui a obrir un compte a Google
i a treballar-hi i compartir-hi documents. Mireu, pel que fa a aquest
tema, l'adreça Finalment, el professorat pot fer públics tots
els informes acabats a la resta de l'alumnat. Per fer-ho, el professorat
pot obrir un bloc utilitzant el mateix compte de Google. La informació
la trobareu a En cas que sigui necessari, els alumnes poden mirar els
informes d'altres companys que s'hagin publicat al bloc, a més
de les orientacions per fer els informes que trobaran al calendari del
curs (també publicat al bloc). Vegeu la figura 4 i la informació
relativa a com utilitzar els calendaris de Google-Calendar a l'adreça Finalment, i perquè pugueu veure un exemple real, aquí trobareu el bloc que he utilitzat amb el meu alumnat. |
![]() ![]() |
5. Correccions de l'informe proposades pel professor (treball individual)
Amb l'alumnat vam acordar que a Google-Docs jo escriuria sempre amb color blau
i marcaria les faltes d'ortografia amb groc. Els alumnes han d'anar incorporant
aquestes correccions al seu informe final.
6. Resolució de problemes aplicant les fórmules (treball individual i en grup gran)
Aquí teniu l'enllaç al fitxer que us pot servir d'exemple:problemes_mru.pdf.
Autor d'aquesta pàgina: Josué Barcia, professor de matemàtiques i ciències naturals a l'IES Júlia Minguell. Badalona.
Aquesta
obra està subjecta a una
Llicència
de Creative Commons