Aquesta pràctica de laboratori (virtual) és una més de les miniaplicacions (del conjunt PhET elaborat per la Universitat de Colorado a Boulder) que ha traduït al català la revista Recursos de física i que permet a l'alumne observar, experimentar, mesurar... (vegeu l'activitat 4). Aquí us presentem una activitat per consolidar els continguts de forces i moviments que s'estudien a 2n d'ESO.
Aquesta activitat pretén que l’alumnat dugui a terme una activitat complementària en què es relacionin els continguts de forces i moviment. L’activitat permet fer un repàs general de:
En finalitzar l’activitat, l’alumnat ha de tenir clars els continguts següents:
|
Com ho farem?
http://www.rrfisica.cat/rrfisica/fislets/fj_coleccio_002/forces-1d/forces-1d_ca.jnlp El funcionament és força simple: |
És una activitat pensada perquè l’alumnat treballi individualment,
si és possible, o bé en parelles.
Abans de començar l’activitat, pot ser útil iniciar la sessió
amb algunes qüestions prèvies per recordar a l’alumnat el
que ja ha estudiat prèviament.
Qüestions prèvies:
1) Com definiríeu què és una força?
2) Quins efectes creieu que poden produir les forces sobre
un objecte?
3) Com es representen les forces?
4) Són el mateix la direcció i el sentit?
5) La força i l’acceleració són
magnituds directament o inversament proporcionals? Expliqueu-ne el significat.
6) Si sobre un cos hi actua una força resultant, la
velocitat és constant?
7) Què és la força de fregament?
8) En quin lloc és més gran la força de
fregament, en una pista de gel o en un camp de futbol?
9) Si la força de fregament és més gran,
l’acceleració augmenta/disminueix/és la mateixa?
10) Quina és la diferència entre massa i pes?
Autor d'aquesta pàgina: Grup de treball Intercanvi d’experiències de Física i Química (Catalunya Central): Isidre Badia, Mònica Font, Gemma Montanyà, José Olivella, Victor Daniel Pérez, Jaume Pont, Angelina Roches, Maria Rovira, Nati Serra, Xavier Torra i Maria Dolors Vilajosana.
Aquesta
obra està subjecta a una
Llicència
de Creative Commons