Fent servir un regle, mesura la distància màxima que pot recórrer el pes.
Mesura |
1 |
2 |
3 |
Distància (m) |
Instrument de mesura | Marca i model |
Error de l'instrument (m) |
|
Estimació de l'error de dispersió [(major – menor)/2] (m) Recorregut del pes (m) |
Instrument de mesura: marca i model |
Marca i model |
Error de l'instrument (kg) |
|
Mesura de la massa del pes (kg) Massa del pes (kg) |
Mesura |
1 |
2 |
3 |
Distància (m) |
|
|
|
Instrument de mesura | Marca i model |
Error de l'instrument (m) |
|
Estimació de l'error de dispersió [(major – menor)/2] (m) Distància recorreguda (8m) |
|
Aquesta mesura es pot realitzar a un cronòmetre manual; no obstant això, es pot suggerir de fer una gravació en vídeo i fer servir el cronòmetre d'un editor de vídeo.
Mesura |
1 |
2 |
3 |
Distància (m) |
|
|
|
Error de l'instrument (m) |
|
Estimació de l'error de dispersió [(major – menor)/2] (m) Temps recorregut (s) |
|
|
|
On és la massa que cau en , és l'acceleració de la gravetat en i és el recorregut màxim del pes en .
Si és possible, s'espera que l'alumnat expressi la definició qualitativa d'energia amb les seves paraules. També hauria d'explicar com es calcula l'energia gravitatòria en particular.
|
S'ha d'apreciar que s'elaboren hipòtesis en les quals apareguin la màxima quantitat de variables que hi puguin influir. S'ha de valorar també la imaginació sempre que sigui versemblant.
|
S'ha de veure una explicació de com es transformen les energies: potencial gravitatòria, cinètica i calorífica.
|
Autor d'aquesta pàgina:Joan Sánchez Marín, professor de física i química. CFA Pegaso. Barcelona
Aquesta
obra està subjecta a una
Llicència
de Creative Commons