Aquí podeu veure un resultat pràctic d’un grup de 1r de batxillerat del curs 2005-2006.
De la gràfica x = f (t) i v = f (t) obtenim les dades de la taula.
| Tram | Temps inicial (s) | Temps final (s) | Posició inicial (m) | Posició final (s) | Velocitat inicial (m/s) | Velocitat final (m/s) | 
| Tram A MRUA a >0 | 0.00 
         | 0.27 
         | 0.00 
         | 0.07 
         | 0 
         | 0.77 | 
| Tram B MRU a = 0 V= constant | 0.27 
         | 0.33 
         | 0.07 
         | 0.13 
         | 0.77 | 0.76 | 
|  Tram C MRUA a <0 | 0.33 
         | 0.53 
         | 0.13 | 0.21 | 0.76 | 0 | 
Per trobar la velocitat del perdigó suposem que durant l’explosió (temps molt petit) es compleix la conservació de la quantitat de moviment.
 M 
  massa canó, 
  M = 28,6 g = 28,6 / 1000 kg
  m massa 
  perdigó, m 
  = 0,2 g = 0,2 / 1000 kg
A la figura 6 podem veure les taules i gràfiques que s'obtenen amb el Coach.
|  | 
Agafem la velocitat v2 
  de retrocés del canó quan t 
  = 0,27 s, en què la velocitat és màxima, am b un 
  valor de 0,77 m/s, 
  tal com hem recollit en la taula i podem observar en les gràfiques del 
  Coach.
  El subíndex 2 
  es refereix al fi de l’explosió i el subíndex 1, 
  a l’instant abans de l’explosió. 
  El sistema estudiat és: canó + perdigó.
Inicialment està en repòs. Així doncs, p1 = 0 i, per conservació de la quantitat de moviment del sistema,
| M2 
      v2 + m2 v2 = 0 v2 = -(M2/m2) v2 = -(28,6 / 0,2) 0,77 = - 110,11 m/s = - 396 km/h | 
 Per trobar  partirem 
  del moment en quèV 
  és màxima. Posteriorment, disminueix i s'aturar per l'acció 
  de la fricció. Així doncs, V2= 
  0,77 m/s .
partirem 
  del moment en quèV 
  és màxima. Posteriorment, disminueix i s'aturar per l'acció 
  de la fricció. Així doncs, V2= 
  0,77 m/s .
  V3= 
  0 perquè s’atura a causa de la fricció, desprès 
  de recórrer 0,14 
  m. En la gràfica i en la taula, 0,21 
  m-0,07 m o, 
  si en el vídeo, es mesura amb el regle la distància recorreguda 
  des de l’inici del MRUA fins que s'atura.
 

Si s'aïlla, obtenim el mateix valor  .
.
Autor d'aquesta pągina: Llorenç Martínez, professor de secundària de Física i Química en l’IES Damià Campeny de Mataró.
Aquesta 
  obra estą subjecta a una
  Llicčncia 
  de Creative Commons 
  
  