El retall de premsa de La
Vanguardia del 31 de gener del 2012 ens aporta alguna informació
sobre l'asteroide Eros i la seva trajectòria.
En llegir la notícia (amb esperit científic) de ben segur que
se’ns obre un seguit d’interrogants que podem resoldre. En l’article
es proposen i resolen algunes d’aquestes qüestions però evidentment
serà molt millor si són els mateixos alumnes que les formulen
i resolen posteriorment.
Segon de batxillerat. En acabar la unitat didàctica de gravitació
Seria desitjable que els alumnes poguessin llegir prèviament la notícia
per exemple penjant el fitxer PDF al moodle del nostre curs. Posteriorment a
l’aula comentarem el text i obrirem debat de manera que sorgeixin càlculs
o preguntes per solucionar posteriorment.
També podem, després de la lectura de la notícia, plantejar
directament als alumnes la nostra proposta. En l’article hi trobem tres
propostes de treball:
Proposta oberta: l’alumne (o grup d’alumnes) ha de respondre un seguit de qüestions fent una petita recerca. Podem proposar-ho com a treball complementari i de millora de la qualificació o, fins i tot, pot donar peu a un treball de recerca.
Proposta semiguiada: es dóna a l’alumnat un seguit de pautes, pistes, enllaços... per tal que l’alumne pugui resoldre amb més facilitat els interrogants.
Proposta guiada: en aquest cas qualsevol alumne ha de ser capaç d’anar seguint les orientacions per resoldre les qüestions. També podem aprofitar per fer l’exercici plegats a l’aula de manera que ens pot servir com a proposta de síntesi de la unitat didàctica de gravitació per poder repassar alguns conceptes com velocitat orbital, lleis de Kepler, energia en un xoc...
L’alumnat s’ha d’espavilar completament per obtenir les
dades, definir hipòtesis de treball, cercar les fórmules necessàries,
fer els càlculs corresponents...El full de l'alumnat el podeu trobar
aquí.
Autor d'aquesta pągina: Tavi Casellas
Aquesta
obra estą subjecta a una
Llicčncia
de Creative Commons