IntroduccióEn aquesta activitat treballareu amb un programa de simulació. L’objectiu de l’activitat és conèixer i distingir clarament els conceptes de massa i pes i saber com es mesuren i de quins factors depèn la massa i el pes d’un objecte. Presentació de la simulació
Veureu que hi ha un prestatge amb 3 objectes de diferents colors i una col·lecció de masses (millor evitar dir-ne "pesos"), una balança de dos plats i un dinamòmetre. El dinamòmetre ens indica el PES dels objectes
que situem al seu plat, a partir de la mesura de l'allargament de la
seva molla. |
La balança ens indica la MASSA d'un objecte situat en un plat, cosa que s’aconsegueix col·locant masses a l'altre plat fins que s'equilibri la balança. El botó ens permet repetir l'experiment en altres llocs de l'Univers (la Terra, la Lluna o qualsevol altre lloc)*. Els objectes poden arrossegar-se a qualsevol lloc de l'espai de treball i per veure el resultat de l'experiment heu de prémer el botó . Abans de començar un experiment nou heu de prémer el botó *Sols cal que especifiqueu el
valor de la gravetat a la finestra que apareix. |
Mesureu la massa i el pes de cada un dels tres blocs (blau, groc i vermell)
a la Terra, a la Lluna i a un planeta on g=20 m/s2.
Recolliu de manera ordenada les dades en una taula. (Molt important!: dediqueu
un moment a pensar com pot ser aquesta taula, abans de començar a recollir-hi
les dades).
Proveu què passa en els llocs on g=0.
A la vista dels resultats obtinguts, escriviu en 2 o 3 línies
les conclusions d'aquest "experiment espacial"
Autor d'aquesta pągina:
Aquesta
obra estą subjecta a una
Llicčncia
de Creative Commons