Massa i pes
Orientacions per al professorat
Temporització
- L'activitat pot fer-se sense dificultats en una sessió (1h).
Alumnes als quals s’adreça l’experiència
Metodologia
- • Es proposa el treball en grups de 3 o 4 alumnes. El guió
de treball proposa als alumnes que dissenyin ells mateixos la taula en què
recolliran les dades. En el cas d'alumnat amb dificultats, pot ser necessari
que el professorat els proporcioni un model de taula. Igualment no es dóna
cap pauta per a la redacció de les conclusions, però es pot
considerar necessari guiar-los mitjançant una pauta. Per exemple,
una frase en què hagin d'omplir alguns espais.
Orientacions tècniques
- Cal un ordinador per cada grup amb el programa Interactive
Physics (versió 2004) instal·lat i el fitxer
massaipes.ip.
Possibles dificultats tècniques
- Convé que els alumnes no desin mai el fitxer massaipes.ip
(altrament, si ha estat alterat haureu de tornar a copiar el fitxer original).
- El programa no permet que els objectes estiguin superposats. Si hi ha
objectes superposats el programa mostra una finestra d’avís.
Simplement caldrà moure un dels objectes.
- • Si es produeix algun desastre en la simulació (objectes
deformats o que adquireixen velocitats inicials, el programa es penja...),
el més fàcil i ràpid és tancar la simulació
i reiniciar-la.
Autor
d'aquesta pągina: Octavi Plana, professor de
Física i Química a l’IES Icària de Barcelona
Aquesta
obra estą subjecta a una
Llicčncia
de Creative Commons