| Alguns consellsUn recurs didàctic és l’activitat 
              que el professor du a terme amb els seus estudiants perquè 
              adquireixin alguns conceptes o exercitin els ja adquirits. La qüestió 
              important per a nosaltres és que aquest recurs pugui ser 
              explicat d’una manera o una altra per ser reutilitzat. Entendrem 
              recurs en aquesta accepció i mantindrem el mot activitat 
              per designar la realització del recurs per part dels estudiants 
              i/o el professor. El recurs 
              serà, així, el conjunt tangible de text i imatges 
              que permeten la reproductibilitat de l’activitat. Per 
              dur a terme l’activitat poden ser necessaris, evidentment, 
              alguns estris materials com ginys de laboratori, etc. El recurs, 
              tal com l’entenem, no cal que inclogui aquests materials, 
              n’hi ha prou que els descrigui i, si és necessari, 
              indiqui on es poden adquirir aquests estris. El que sí que 
              entendrem que conté, si és necessari, és el 
              software que acompanya l’activitat. Així un recurs 
              podrà constar de tres parts tangibles: 
               Guia del professor: 
                sempre ha d’existir aquesta part del recurs. De fet, es 
                pot anar enriquint a mesura que el recurs es fa servir. Aquí 
                s’explica en què consisteix el recurs, quan, com 
                i perquè es pot utilitzar el recurs i les experiències 
                concretes de la seva utilització. Poden ser tres o quatre 
                línies de text, però sempre hi ha d’haver 
                una guia del professor. Guia de l’estudiant: 
                són les explicacions i el software (en el cas que sigui 
                necessari) que es donen a l’estudiant perquè pugui 
                dur a terme l’activitat. Aquesta part del recurs pot no 
                ser necessària, ja que pot ser reelaborada per cada professor 
                a partir de la guia del professor. Solucions: aquella 
                informació que s’amaga a l’estudiant i que 
                li pot ser d’ajut en algun moment o al final de l’activitat. 
                També pot ser inclosa perquè el professor pugui 
                tenir una visió de conjunt ràpida de l’activitat 
                i facilitar-li la feina. Aquesta part del recurs pot no ser necessària 
                ja que pot ser reelaborada per cada professor a partir de la guia 
                del professor o simplement pot no existir En l’elaboració de la revista hi col·laboren 
              estretament professors de física de secundària i d'universitat 
              . Així, els recursos són valorats amb aquest doble 
              vessant. L'elaboració d'un article comporta el següent: 
               Cerca d’activitats: 
                no busquem necessàriament autors d’articles sinó 
                més aviat professors que estiguin realitzan activitats 
                de qualitat i que potser no s’han plantejat o no han trobat 
                la manera de compartir-les. Elaboració del recurs: 
                un cop trobada una activitat, juntament amb el seu autor , s’elaboren 
                les tres parts esmentades en la secció anterior (guia 
                del professor, guia de l’estudiant, solucions) 
                que configuren el recurs. També es mira que el recurs estigui 
                en un http://lloc.estable i, si no és el cas, se li troba 
                aquest http://lloc.estable. Elaboració de l’article: 
                amb el material del punt anterior s’elabora l’article 
                que apareixerà a la revista i que permetrà veure 
                directament el recurs i enllaçar amb les versions utilitzables 
                pels estudiants. L’autor del recurs veurà recompensada 
                la seva tasca amb la publicació formal de l’article. 
                També quedaran reflectits els drets d’autor i de 
                l'usuari de material compartit. Seguiment del recurs: 
                un article publicat, i per tant un recurs, estarà en xarxa 
                a punt per rebre les crítiques necessàries per part 
                de la resta de professorat. La revista, juntament amb els autors, 
                es faran ressò d’aquestes crítiques i realitzaran 
                les modificacions necessàries als articles, i per tant 
                als recursos, de manera que, quan acabi la vigència del 
                número actual de la revista, el recurs pugui passar a un 
                estat d’estabilitat virtualment permanent. 
              
                 
                  | Si 
                      com a professor realitzes alguna activitat al voltant de 
                      la física que creus que pot interessar altres professors, 
                      no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres 
                      d'una manera o altra: redaccio@rrfisica.cat. |  
             |